search
close
אין מוצרים בסל

אין מוצרים בסל הקניות.

מתכוני ירקות בגריל גז שיעיפו לאורחים שלכם את הסכך

מתכוני ירקות בגריל גז שיעיפו לאורחים שלכם את הסכך

נמאס לכם מאותם ירקות בגריל משעממים שלאורחים שלכם נמאס לאכול? ערבבו את זה בקיץ הזה עם כמה מתכונים שונים, וגרמו לאורחים שלכם להתרגש לאכול שוב את הירקות שלהם! בדוק את שני מתכוני הירקות בגריל הקלים האלה שיגרמו לאורחים שלך לדבר כל הקיץ!

איך להכין מראש את הירקות בצורה נכונה

מתכוני ירקות בגריל שתמיד תמיד מנצחים:
יש כמה ירקות, כמו תירס ואספרגוס, שאפשר (אך לא מומלץ) להרתיח או לאדות. למעשה, רתיחה מוציאה לעתים קרובות חומרים מזינים יקרי ערך מהתוצרת ועלולה לגרום לטעם מימי ומשעמם. צלייה היא אלטרנטיבה מצוינת – החום גורם לתהליך שנקרא קרמליזציה שבו סוכרים טבעיים במזון משתחררים והופכים לטעמים מתוקים וטעימים. הקרמליזציה היא שגורמת למאכלים בגריל טעם עשיר ומורכב יותר מאוכל מבושל או מאודה. סימני הפחם שנותרו בצלייה מוסיפים גם טעם לאוכל שלך, כמו סטייק טוב.

אספרגוס צלוי בגריל גז

הירק הטעים הזה מוסיף מרקם פריך לכל מנה. כדי להכין אותו בצורה המיטבית יש לשטוף במים ולהוריד את הקצוות הקשים. אפשר גם לחתוך רבע סנטימטר מכל קצה של אספרגוס לתוספת טעם. לאחר הסרת כל החלקים שלא נראים טוב, מברישים את האספרגוס בשמן או בחמאה מומסת כדי להוסיף טעם, לחות ולעזור לו להישאר ירוק ורענן במהלך הצלייה. אפשר להניח על שיפוד גם. מניחים את האספרגוס על גריל גז על אש בינונית תוך כדי סיבוב מדי פעם, כך שהם מתבשלים בצורה אחידה מבלי להישרף. זמן הבישול הכולל יהיה תלוי בעובי האספרגוסים, אבל בדרך כלל לוקח בערך 15 דקות או פחות, תלוי בגודל הירק.

עגבניות צלויות בגריל גז

השתמש בקולפן ירקות כדי לקלף כ-1-1/2 ק”ג עגבניות. חותכים את העגבניות לפרוסות, מניחים בקערה ומניחים בצד. בקערה קטנה מערבבים 3 כפות. שמן זית כתית מעולה, 2 כפות. ו-1 כפית חומץ בלסמי. שום כתוש לפי הטעם; מערבבים היטב עד לתערובת אחידה (ניתן להכין מראש). יוצקים מהרוטב שהכנו על פרוסות העגבניות; יש לערבב בעדינות על מנת לקבל ציפוי אחיד. מכסים ומקררים לפחות 4 שעות או אפילו לכל הלילה (עגבניות יאבדו מעט מיצים).
מחממים את גריל הגז לחום בינוני גבוה ומשמנים קלות את רשת הצלייה וקדימה לעבודה 🙂